Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 29 mars 2011

"Vinn-vinn" dag idag!

Idag har verkligen varit en vinn-vinn dag, tja, förutom vädret förstås. Det har ju snöat idag, och inte bara En gång utan TVÅ gånger. Nödvändigt? NOT!


Imorse kom en efterlängtad rörmokare hit. Ja, rörmokare som i "kopparrör", "kranar", "vattenlås" osv och inget annat. ;-) Jag hade 3 saker som behövde fixas.
  1. Byte av kökskran. Jag fick en ny superfin Mora-blandare i julklapp och den låg fortfarande i sin kartong
  2. Fixa läcka under handfatet i badrummet. Den läckan har vi levt med i säkert över ett år, och jag är sååå trött på det. Det droppade inte därunder, det forsade!
  3. Fixa vattnet i stallet. Vi har varit utan vatten i stallet i flera veckor och det är riktigt jobbigt och onödigt merarbete, trots suveräna vattenpåsar!
ALLT ÄR FIXAT! Jiiiippiiii!!!!!!!!!!!

Min nya kran med duschslang mm
Duktig rörmokare som fixade ispropp med hjälp av ångmaskin och rutin
Vi alla tar rinnande vatten förgivet. Det är våran rätt. Det är märkligt hur viktigt vatten är, men man uppskattar de inte tills man blir utan. Gud, vilken lättnad att slippa allt slit med vatten till kusarna!


Men, dagen slutade inte där! Jag är ju lite ledsen sedan Kinapuffen dog (dvs min billiga & fula lilla bil) så jag kikade lite på annonser. Idag hittade jag en sprillans ny annons som jag gillade skarpt. Sagt och gjort och Agge och jag åkte till Norberg, kollade in den, och VOILA, den är MIN!!!! Hoppas att den verkligen är den perfekta 2a bilen, men det tror jag!

Diesel, ABS bromsar, Airbag förare & passagerare, Antisladdsystem, Antispinn, C-lås, CD-stereo, Elhissar fram/bak, Servostyrning, Stolvärme fram, Svensksåld, Yttertemperaturmätare, cruise control, dragkrok.

Bilen är mycket fint skick.
*Halvskinn klädsel.
*Nya bromsar bak(allt bytt)
*Nytt batteri
*Ny spolmotor
*Nya s o v-däck (sommardäck på alufälg, vinterdäck dubb)
*Billig försäkring!
*Drar endast ca 0,5l/milen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar