- Endast 1:- för första månaden.
- 2 månaders gratis abonnemang.
- Fri frakt och hemleverans vid första beställningen.
- Osv, osv. Listan kan göras oändlig,
Allt det här låter ju jättebra och folk fastnar säkert och beställer både det ena och det andra, fastnar sedan med ett 24 månaders abonnemang på något de kanske ville, eller inte vill ha. Men sedan då?
Varför får befintliga kunder aldrig några erbjudande? Jag funderar t.ex på mobiler.
Tänk om t.ex. mobilföretagen skulle då och då faktiskt ta kontakt med sina befintliga kunder och erbjuda bättre villkor, för det bli ju bara billigare och billigare. Varför ringer de inte när mitt 24-månaders abonnemang går ut och berättar för mig att jag nu kan få in sprillans ny IPhone med 2 månaders gratis abonnemang om jag skriver på ett nytt avtal?
Varför kollar de inte upp mitt avtal och hur mycket jag använder min mobil och erbjuder mig något av de många nya paketen som skulle passa mig mycket bättre och vara mycket billigare?
Jag undrar hur många som sitter med en gammal skittelefon med en massa problem och ett abonnemang som är dubbelt så dyrt som de nya som finns på marknaden.
Jag bara undrar..... Har du koll på vad du har och/eller kan få för samma eller mindre pengar? Varje gång jag behöver en ny telefon så upptäcker iaf jag att det finns så mycket bättre alternativ än det som jag har haft de senaste åren.... GRRRR!!!!!!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar