Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 12 december 2012

Ditt och datt

Jag har verkligen inte haft någon blogglust den senaste tiden, men ska försöka bättre mig framöver.

Om jag säger att en resan ner till Grevagården på 35 mil (ganska kort resa i våra böcker) tog 7.5 hr så fattar ni kanske hur resan var. Jag låg i 50-70 km/t hela resan, ibland mindre. Det märkliga var att jag fick 70/11 anhängare bakom mig och när det väl var dubbelfiligt och tillfälle att köra om, så  pep det förbi en eller två bilar, resten låg kvar bakom. Undrar om de tyckte att jag var en bra ursäkt för att få köra sakta och försiktigt?

Hemresan var betydligt snabbare, "endast" 5,5 hr totalt och det gick som smort... fram till Hallstahammar dvs. Då körde vi rakt in i årets snöstorm! Allt var vitt och det gick inte att urskilja varken vägen, vajerräckena, mittlinjen eller andra bilar. Jag var totalt snöblind och kröp fram med mitt stora ekipage. Det var inte många bilar som körde förbi mig denna gång heller, men jag la särskilt märke till en liten japanare som körde i mycket hög hastighet. Väl framme i Västerås så var det blåljus från alla håll, och tror ni jag blev förvånad när det låg en liten japanare vid sidan av vägen, rejält mörbultad. Somliga betalar här och nu för sin dumdristighet.

Att det gick strålande på Grevagården kan väl knappast ha undgått någon som känner oss.
Tango: vinst i MsvB och 2a i MsvA
Lill-Babs: vinst i 1,30 och 5a i en annan 1,30
Perlan gjorde sitt livs finaste rundor och om inte den sista bommen i sista klassen för året trillat så hade hon blivit 3a i 1,30 och kvalat till 1,40.


Idag har resultaten från helgen kommit in på TDB och jag kan konstatera följande enligt deras statistik:
I Dalarna är Danai rankad som #1 bland alla hoppryttare (ung som gammal)
I hela Sverige är Danai rankad som #1 bland alla jämngamla D-ponnyryttare
I hela Sverige är Danai rankad som #6 bland alla jämnåriga storhästryttare
I hela Sverige så är Lill-Babs rankad som #26 bland alla 10-åriga storhästar, och vet du hur många det finnns??? MASSOR!

Jag har sagt det många gånger och säger det igen. Dagen efter ett meeting så är jag helt död. I måndags lyckades jag inte göra något öht. Helt slut och mörbultad i både kropp och själ, men nu är jag på G igen!

Idag har jag spenderat ett antal timmar i Borlänge med min mentor och Ystolp rullar på. Det är helt fantastiskt vad som har hänt sedan jag fick min nya mentor, Carin Nises, och framtiden ser ljus ut, väldigt ljus faktiskt. Det kommer bli mycket hårt arbete de närmaste månaderna och vi får leva lite skralt, men vad gör det om det här blir den succén som vi tror och hoppas? Varje gång vi har haft ett möte så känns det verkligen som om alla mina drömmar kommer gå i uppfyllelse 2013! Nu gäller det bara att skaka fram en massa $$$ för att fixa resten....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar