Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 29 februari 2012

Tur att mormor finns!

Ja, det är tur att Danai har en likasinnad mormor (och kusinen Lilly har en likasinnad farmor). Dessa 3 "damer" älskar nämligen att shoppa! Just nu så befinner de sig i Aten för en helt galen shoppingtur som tjejerna fick i julklapp av mormor/farmor. Jag tackar mina lyckliga stjärnor att jag slapp följa med!
J A G    H A T A R    A T T    S H O P P A !!!

Så, nu har jag erkänt. Nu har jag sagt det. Det är så skrämmande sant! Ibland undrar jag om jag lider av en mildare form av agorafobi faktiskt. För den som inte pratar grekiska så är Agorafobi en "fobi för offentliga platser". Det är en allmän missuppfattning att personer som lider av agorafobi är rädda för öppna platser. Det är snarare befolkade offentliga platser speciellt under trängsel som är ångestskapande.

Jag kan skriva ner en shoppinglista med 5 anhalter, typ Granngården, Posten, Apoteket, Zoo-affären, osv. Efter de första 2 eller 3 ställena, så skiter jag i listan och helt plötsligt åker hem. Det händer ideligen och jag blir lite trött på mig själv faktiskt.

När jag ska handla kläder till mig själv så går jag helt enkelt in på Dressman, tar 2 tröjor och betalar. Vid annat tillfälle så knallar jag in på Germani H (eller va tusan det heter nere på gågatan i Avesta) tar 2 par Levis och betalar. Jag provar aldrig kläderna, utan vet vad jag har för storlek/modell., så det tar 30 sekunder per tillfälle. Simpelt! Vad tusan ska man knalla runt och "känna och klämma" för? Så totalt onödigt och ett enormt slöseri på tid!

När jag ska vara "fin" så har jag en helt annan taktik. Fram med rena jeans, rent linne eller t-shirt och sedan rotar jag fram en av alla min 15-20 kavajer som jag hade på den tiden jag jobbade på kontor. Klassiska kläder går aldrig ur tiden (så länge man har sprättat bort 80-talets axelvaddarna dvs... skämtar!).

1 kommentar:

  1. Nä jag gillar inte heller att shoppa o när jag är för trött så får jag panikångest..inte så kul..jag trivs bäst i stallet.

    SvaraRadera