Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 28 februari 2012

Djävla gnällspikar

I USA är det ett djävla gnäll på bensinpriset jämt och ständigt. Kan ni tänka er att en "gallon" bensin kostar $5.00 (dvs 32,50 SEK)?? Det låter ju hutlöst, men jag satte mig ner och översatte/räknade lite och deras soppa kostar alltså endast 8.50 SEK/ liter.... Förvisso har jänkarna inga små japanska snåljåpar till bilar, utan kör sina bensinsörplande bjässar (precis så som jag gör). Undrar vad de kommer säga när bensinpriset går från $5.00/gallon till $8,70 så som vi har det i Sverige? Gnällspikar! Varför är deras soppa så billig och våran så dyr måntro?


Oj va det har ringt och emailat folk ang Pepsis annons. Har svårt att tro att det kommer gå fort, men solen skiner och då är ryttarna mer intresserade än om det är snöstorm och -20. Tävlingssäsongen är i full sving och "mycket vill ha mer". Jag/vi kommer vara oerhört noggranna med var hon hamnar, för jag vill verkligen inte att våran mysiga ponny ska få chansen att ta överhand igen, för då kan det bli olustigt. Det hela känns svårt, men samtigt så vet jag vad vi håller på med och vet att hon bara kommer säljas till någon som verkligen förstår sig på henne. Det finns inga garantier, men vi ska göra så gott vi kan iaf.

Jag är tämligen trött och nedstämd jämfört med mitt vanliga glada och positiva "jag" och jobbar inte alls så fort och så mycket som jag borde. Det finns givetvis förklaringar till det, men till skillnad mot  många andra så tänker jag inte ventilera det varken här eller på Facebook! ;-) Nu när solen både skiner OCH värmer så borde jag formeligen STRÅÅÅLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar