Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 27 februari 2012

Pälsvård och praliner

Att borsta en håröm hund som blir riktigt förbannad är inte helt enkelt. Ganska svårt faktiskt. Att hunden dessutom har rastaflätor i pälsen och väger ungefär lika mycket som jag gör gjorde inte jobbet lättare.

Jag gick iaf loss på Medusa med både sax och piggborste. Vi fajtades i ungefär en timma och sedan gav vi upp, bägge två. Mina armar kändes som om de var på väg att lossna från axlarna och Medusa var sur som ättika. Hon totalvägrade att komma i närheten av mig på säkert en timma och jag fick muta henne med korv för att öht få in henne i huset.

Jag är långt ifrån klar, men hon ser betydligt bättre ut!


PS: Att man får mindre hundhår på golven om man borstar hunden är en MYT! Efter att ha borstat bjässen så är golven fulla med päls!. Jag har visst satt igång en vårprocess...
Och nu, kära vänner, blir det TV och praliner!

1 kommentar:

  1. Muta med korv... ha ha. Ja jag har varit där jag med. =D

    SvaraRadera