Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 6 februari 2012

Vildsvin runt husknuten

Nu har svinen varit här IGEN, och precis runt husknuten. Ikväll har jag pratat med en kille i byn som är mer än villig att ta hand om grishelvetena! När jag sa att det var lite problematiskt att skjuta svin i en hage där det går hästar 24/7 så berättade han att han hade en ljuddämpare på sitt vapen och jag måste ju säga att jag blev lite förvånad. Är det verkligen lagligt? Hursomhelst så gjorde jag det helt klart för mannen att om det skjuts vildsvin på min gård så hamnar den i min frys.... bara så han vet! ;-)


Varför finns det vildsvin här i Dalecarlia? Ska de inte vara nere på Kontinenten, eller iaf i Småland?

Ikväll när jag matade hästarna så immade mina glasögon igen när jag kom in i stallet - ett gott tecken vill jag lova. Och jo, vattnet har kommit igång igen tack o lov. Nu slipper vi köra vatten från pannrummet. Fy tusan va merarbete det blir nu på vintern... Jobbigt!

1 kommentar:

  1. Och eftersom det skjuts i närheten av min häst, måste jag också få sätta tänderna i grisfan;))

    SvaraRadera