Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 6 februari 2012

Frustrerande som tusan

Olyckligt nog så började jag dagen med skyhög feber och en snorproduktion utöver det vanliga. Jag drack 4 glas vatten, stoppade i mig lite piller och kröp ner för att invänta att febern skulle ge vika. Jag låg där och huttrade och frös och när Marcus kom upp ur sängen så bäddade han ner mig ännu djupare med lite fleecefiltar ovanpå duntäcket. Febern gav sig så småningom, tack o lov!

Stoppade dagens lilla nederlag mig? Näää, knappast! Jag hade ju ett möte i Borlänge inprogramerat idag ang min uppfinning, och det kunde jag absolut inte missa! På väg till mötet så stannade jag till hos mästaren Janne som hjälpte mig med lite finlir på prototypen och det gjorde visst susen! Konsulten köpte min uppfinning, hull och hår!

Nu är det full rulle framåt och det finns mycket som måste göras:
- Det ska göras en nyhetsgranskning för att se om något liknande patent är inlämnat i annat land
- Logga ska tas fram och det är redan på gång!
- Patent ska sökas
- Produkten ska varumärkesskyddas
- Designen ska skyddas
- Bidrag ska införskaffas
osv!

Och SEDAN, kära vänner, ska jag berätta för er vad jag har hittat på. Allt är totalt sekretessbelagt just nu och om jag berättar före er vad jag pysslar med, så måste jag givetvis döda er.

Jag blev lite full i skratt när jag skulle lämna kontoret med min "atrapp". Damen ville hämta en stor plastsäck för att gömma prototypen... INGEN får se den, sa hon, för det här är BRA!


Nu är det TV & Ipren som gäller,
för nu börjar febern gå upp igen.... Faaaan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar