Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

söndag 5 februari 2012

OK och INTE OK

Det är INTE ok att jag är förkyld och febrig. Inte nu igen. Jag har verkligen inte tid att vara sjuk eftersom jag har tokmycket jobb och hinner helt enkelt inte vara "ledig" (sjuk=ledig när man är egenföretagare som ni vet... *suck*). Jag måste ju dessutom tjäna en massa $$$ för att betala räkningarna, så det är Ipren i höga doser och Red Bull som gäller. Punkt!

Det är HELT ok att vi har haft en fantastiskt träningshelg med de stora damerna och båda två är verkligen outstanding. Tyvärr så orkade varken jag eller Danai ta med bägge idag, med feber och frossa gick det helt enkelt inte. Tråkigt! :-(

Det var INTE ok att kvicksilvret nådde ända ner till -27 igår när vi tränade. Inte, inte ok för varken människa eller djur. Inte ok på något sätt eller vis. Årets första och mycket efterlängtade hoppträning och vinterns kallaste dag hittills. INTE ok, som sagt.

Det var HELT ok att det fanns infravärme på läktaren i ridhuset och att ridhuset var isolerat (Hedenslund ÄGER). Inne i ridhuset var det "bara" -3 eller -4.

Det är INTE ok att vattnet har frusit i stallet, inte ALLS ok. Vi kastade in hästarna direkt när vi kom hem och nu verkar det som om det kaaaanske löser sig. 3 av 7 boxar har fungerande vattenkopp just nu och jag lever på hoppet om att resten kommer igång nu när hästarna värmer upp stallet! Hoppas, hoppas!!!

Det är HELT ok att startlistorna för årets första tävling i Heby har kommit ut och ännu mer ok att Södra inte har några ekipage alls i de låga klasserna. Nix! Våra tjejer startar inget annat än de 2 högsta klasserna (är de elit-tjejer, så är de!) och i tävlingens högsta klass/kategori, dvs MsvB för D-ponnyer, så är 3 av 8 ekipage från SÖDRA! Jag blir så otroligt glad och stolt och ser fram emot elitserien som aldrig förr. Det känns just nu som om vi ligger otroligt bra till inför elitserien! ;-)

Det är INTE helt ok däremot med storhästarnas första tävling. Där har de lagt lite skumma klasser enligt mig och våran suveräna tränare Ulle. 1,10, 1,15 och 1,25. Var tog 1,20 vägen? Jag är inte så världsvan när det gäller tävlingar för hästar men kan inte alls fatta varför de valde att hoppa över 1,20 och framförallt inte så här tidigt på säsongen. Amatörmässigt har någon sagt och egenintresse har någon annan sagt. Inte vet jag....

Det är iaf HELT ok att serien "Äkta Människor" börjar om en liten stund. Det ser jag fram emot. 2 st Ipren, en kopp te, en fleecefilt och 3 katter. Klockrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar