Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 3 februari 2012

Tagga, tagga, tagga!

Vilken härlig dag! Känns i hela kroppen att det är FREEEDAG! Iof så har jag saker som jag borde göra denna helg rent jobbmässigt, men vette katten om de kommer bli av.

Kanske att det goda humöret beror på att jag fick en oväntat sovmorgon idag? Jag var iof uppe tidigare än när jag släpper ut hästarna, men jag kunde börja dagen med frukost, en varm dusch och lite Catrine-vård innan jobbet. Mys!

Kanske att det goda humöret har med dagens resa att göra? Jag åkte upp idag av alla dagar till Gävle. Det var inte den bästa av ideer kan jag frivilligt erkänna, men jag överlevde snöstormen och kom hem helskinnad. Bra där Catrine!

Kanske det goda humöret beror på att Danai är på sådant fantastiskt, strålande humör? Hon liksom bara bubblar! Läs hennes blogg så förstår ni vad jag menar. Bra humör smittar av sig!

Kanske att det goda humöret beror på att vi drar igång tävlingssäsongen imorgon med 2 dagars hoppträning för bästa Ulle? Det var skönt när säsongen var slut omkring Lucia ifjol, men nu längtar jag till att komma igång igen. Extra roligt blir det att testa de nya storhästarna. Perlan har bara hoppats 4 ggr sedan i november (1 gång hemma, 2 hoppträningar & 1 mini-tävling). Lill-Babs har bara hoppats en enda gång sedan hon kom hit och då var det bara 2 hinder. Nu kör vi igång på allvar!

Kanske det goda humöret beror på att jag har hållit värmen i huset konstant till skillnad mot mitt vanliga system. Normalt så eldar jag och vi har varmt och skönt och när det börjar svalna, ja, då eldar jag igen. Det tar då lite tid att få tillbaka värmen och man huttrar lite däremellan. Nu håller jag en stadig 60 grader i ackumulatorn och det är lovely!

Kanske det goda humöret beror på att jag lagade och åt den godaste tänkbara middag, Färsk grekisk fisk med en Romansallad med dill och vårlök. MUMS!




Kanske att det goda humöret beror på att jag är Catrine och jag är frisk, kry och ...tja... GLAD!

1 kommentar: