Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

torsdag 2 februari 2012

Uppfinnarjocke - I'm on a roll!

Hej o hå vad det händer saker med min lilla uppfinning!
                    www._ _ _ _ _ _.se
  • Prototypen är tillverkad och fotad
  • Möte med ALMI inbokat
  • Domännamn införskaffat och betalt
  • Hemsidan är uppe och igång och ska vidareutvecklas vareftersom det händer saker
  • Kundundersökning hittills? 100% positiva!
... Sedan kanske det hela rinner ut i sanden, men so far, so good!


Kvicksilvret har krupit ner till -17 ikväll och jag är allt annat än nöjd med det! Ikväll hade vi dessutom inget vatten i huset, bolängan eller pannrummet. I stallet däremot så rann vattnet, vilket är mer oroväckande än om det inte fanns vatten någonstans. Jag kände faktiskt panik och undrade om vattnet till huset hade frusit. Efter en stund så rann det igen... så hoppas, hoppas att inget är på väg att frysa, sån thar jag inte tid med. Hua!



Jag eldar och eldar, men känner mig kall inombords. Jag känner hur varmt det är under fötterna med golvvärmen som effektivt värmer upp rummen i huset. Så varför huttrar jag? Vågar snart inte elda mer... nästan 100 grader i ackumulatorn. ;-) Kan den koka över?


SMHI: Inatt: -12 och snö & mörka moln. Imorgon: -14 till -18 på kvällen, mulet
YR: Inatt: -10, inge snö. Imorgon: -10 och solsken
Vem ska man lita på??

Igår var Paulinas hästar på rymmen och idag var det våra! Iof så kom de inte många meter innan de blev stoppade och infösta i den trasiga hagen av Anna, så ingen skada skedd förutom en trasig stolpe och lite eltråd. PUST, vi hade tur denna gång!!!

Ha det gött och GLÖM INTE MÖSSAN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar