Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 1 februari 2012

Kallt som f**n till helgen

Va GLAD jag blir nu när man fått höra att det ska bli Sibirisk kyla i helgen... NOT! Känns lagom skoj att veta att vi kommer spendera den största delen av både lördag och söndag i ett ridhus! GÄÄÄHHH!!! Hoppträning och -23 grader är liksom ingen superkombination kan jag tycka.

Temperaturförändringar på 20 grader på endast några dagar borde bannlysas tamigtusan. Det här kommer komma som en total chock efter att vi har haft det så "milt och mysigt" hela vintern. Som tur är så kan man sätta i en guldtia i en apparat i ridhuset och då slås infravärmen på läktaren på. Det blir till att svischa förbi banken och ta ut några rör guldtior (eller så rånar jag ungarnas spargrisar).


Medan jag satt o jobbade idag så ringde en granne. Hon undrade om jag hade några hästar lösa för det sprang visst hästar på byn. Ingen aning sa jag (redan halvvägs till dörren) men jag springer ut och kollar säger jag. Men Catrine, jag vet inte om de är dina hästar, tillägger grannen. Jag förklarade medan jag sprang ner till stallet att det inte spelade någon roll, för antingen hade jag mina hästar att fånga in, eller så behövde någon kanske lite hjälp.

Den här gången så var det faktiskt inte mina hästar, utan Paulinas. Alla hennes 5 hästar hade lyckats ta sig ut och sedan galopperat runt byn. Paulina var redan där med sin familj och jag, Yvonne och Danai hjälpte till att fånga in smitarna. Nemas problemet och ett gäng trötta och svettiga hästar leddes tillbaka hemåt.

Min kompis Karro är kul. Hon är egentligen en väldigt snäll och gullig småbarnsmamma, men lite "porrig" kanske. Haha! Jag blev så full i skratt när jag kikade in på hennes blogg (som jag inte hunnit kolla den senaste tiden). Denna syn mötte mig:


Va faan, om jag skriver en jätte, jättelång lista med alla svärord jag känner till (och sedan kan jag kolla Karros blogg för ännu fler som jag inte känner till), tror ni jag också får en sån här häftig varningssidaa då? Jag är gröööön av avundsjuka!

Idag har jag pratat med en dam på Almi.se om min "uppfinning". Jag ska träffa dem ang produktutveckling, finansiering, marknadsföring osv.... Spännande!

1 kommentar:

  1. Hahaha men Catrine, man kan fixa de själv på inställningar ;-) om man vill känna sig lite häftig ;-)

    SvaraRadera