Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 31 januari 2012

Man kan bli full i skratt ibland

Jag läste Aftonbladet ikväll och såg att Natalia Pshenkina, dömd till livstids fängelse för ett brutalt mord på sitt ex, kräver semester! Hon sitter alltså inspärrad på Hinseberg i Ystad och har suttit i 7 år hittills efter att hon och hennes kumpaner torterade och dödade hennes fd pojkvän. Nu har hon anmält fängelset till JK för att hon inte har fått någon semester från sitt "jobb" på anstalten. Sedan hänvisar hon till arbetsmiljölagen och semesterlagen och kräver skadestånd för att hon inte har fått någon ledighet Att det även finns något som heter "fängelselagen" har hon visst inte koll på. Men ja, kära vänner, jag skulle ju iaf inte bli förvånad om hon lyckades få igenom det!

För övrigt så är allt som vanligt och dagarna flyger fram med ljusets hastiget! Jag hann faktiskt med min enda lilla fåfänga idag... Tycker ju att det är SÅ kul! Lite extra roligt att naglarna matchar både min tröja OCH mina långkalsonger! ...om det är tröjan eller långkalsongerna på bilden låter jag vara osagt! ;-)


Det var en artikel i AT igår om vårat elitlag och jag citerades (stundom inte helt korrekt dessvärre), men man ska väl inte vara så kinkig. Här är iaf artikeln och jag gillar verkligen att han kallade Nikolina "liten men naggande god" Passande! <3 (tryck på bilden för förstoring)


 Ikväll var det styrelsemöte och jag hoppade in i min lilla Merca som jag alltid använder till dessa mindre resor. Då lyste helt plötsligt oljelampan upp i kvällsmörkret. Va faaan, tänkte jag, men man är ju lite händig. Upp med huven, på med ficklampan på mobilen, ut med oljestickan, torka, ner med stickan och upp igen. Va nu då? Antingen behöver jag olja eller så är stickan för kort! Helt torr var ju stickan! Jag valde att ta stora & dyra bilen till mötet och ta en lite omväg hem via Avesta för att köpa olja (de hade inga längre stickor, jag frågade).

Nu är dagen nästan slut och det enda som återstår idag (och imorgon) är lite putsande och fixande i huset. Imorgon är det verkligen heldag på jobbet och som "grädden på moset" (usch va äckligt det låter) så kommer mina föräldrar på em fika! SKOJ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar