Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

torsdag 26 november 2015

Tiden går så fort

Imorgon är det den 27e november 2015 och det är ju ingen vanlig dag precis. Det är 19 år sedan Marcelos föddes och 19 år sedan min far fyllde 65 år. De ni! Det är verkligen något att fira! Eftersom familjen numera är lite utspridd, så firar jag Marcelos ikväll och min far i Stockholm på lördag.

Ikväll är sista kvällen jag ser Marcelos på ett tag, för imorgonbitti är det tillbaka till Malmö för hans del. Saknaden kommer bli enorm!

Jag tänkte mig ett litet privat kalas ikväll, bara jag och min kära son, och erbjöd honom att laga precis vad som helst till middag. Oxfilé, älgstek, rådjurssadel.... Hasselbackspotatis, någon läcker sås.... Efterrätt... Valet var helt och hållet hans. Vad väljer han då av alla dessa läckerheter?! FASOLADA (grekisk bönsoppa)! Hahaha, det där försökte han med för många år sedan när han var sisådär 7-8 år, men då sa hans morfar att om det var bönsoppa på menyn så kunde han få fira på egen hand. ;-)

Nu SKA vi fira på egen hand (tumanhand iaf), och bönsoppan står och puttrar på spisen....

Bjuder på en liten bildkavalkad från svunna tider. Först och främst den första bilden någonsin på Marcelito!



Sedan några riktiga gamla favoriter.....






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar