Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

söndag 29 november 2015

Det blir värre innan det blir bättre!

Jag tog mig en tur till mitt lilla paradis, Flaxan, idag. Under veckan som gått har det varit mycket i görningen men pga jobb så kan jag ju inte åka upp i veckorna, utan passar på så fort jag är ledig, Idag var dagen.

Under veckan har en ny septictank med reningsverk grävts ner, snickaren har varit där, rörmokare och även elektriker tror jag. Det var med ömsom spänning, ömsom fasa som jag åkte dit. Jag förväntade mig att det skulle vara lite lerigt, men ack vad jag bedrog mig! Lerigt var inte riktigt det adjektivet som beskriver hela situationen. Hahaha!

Medan grävarna var där med maskiner så jag bad dem även flytta lekstugan som står utanför mitt sovrumsfönster till baksidan av huset och den tänker jag använda som hundhus i min blivande hundgård. Det visste jag att de hade gjort. Döm om min förvåning när jag kom dig och tittade på lekstugan.... Nog hade de flyttat den till rätt plats, fast det var FEL LEKSTUGA!

En mycket, mycket gammal liten lekstuga
Den här lilla lekstugan har stått i ett hörn längst ner på gården nära vattnet och inte använts till annat än vebod de senaste 40-50 åren! Den "nya" lekstugan står kvar utanför mitt sovrumsfönster.

Den "nya" lekstugan

Tja, sedan var det mest lera.....

Mellan snickarboa och gäststugan

Bakom gäststugan

Bakom sovstugan


Bakom gäststugan
Det löser sig säkert till våren, men just nu är det tämligen kaotiskt och inte särskilt vackert.

Nya varmluftspumpar är iaf installerade och det känns både snyggt och modernt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar