Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 21 november 2012

Puuuust!

Det blir toklånga dagar nuförtiden och idag var visst inget undantag tyvärr. Nä, det gäller att det inte dammar igen uppe på hjärnkontoret, så jag kör på som tusan.

Idag började jag sent som vanligt, sisådär vid 09:30 tiden och jag började direkt med alla förberedelser inför Schenkers ankomst någon gång efter 13:00.... trodde jag ja! Lastbilen dök upp redan 10.30 och jag hade inte ett enda futtigt paket klart, så chaffisen fick helt enkelt åka vidare tomhänt.

Jag skrev ut packlistor, packade, tejpade, skrev fraktsedlar och kände mig verkligen som "tomten på loftet". Vette katten vilken tid jag var klar, men lunchen missade jag och det var becksvart utanför butiken. Bilen blev knökfull och imorgon får jag helt enkelt själv leverera allt till Schenker i Borlänge. *suck* Värst av allt är väl iaf att jag själv får kånka o bära in allt!


Sedan var det bara att ta tag i allt det där andra och slänga in lite mat i ugnen, medan jag satte mig framför datorn igen och skickade lite fakturor. Sedan kom det kunder som ville shoppa lite i butiken vid 20:00.... Totalt så blev det väl ca 12 effektiva timmar på jobbet dagen till ära.

Nu väntar jag faktiskt på Sussiiiii som snart borde vara här. Vi ska jobba lite tillsammans ikväll, men med helt andra grejor, INTE PonnyPrakt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar