Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 19 november 2012

Stålmannen ger järnet

OK, nu kör jag järnet och jag hoppas bara att tåget inte kör mig rakt in i väggen... igen. ;-) Sjukpenningen som egen företagare är ju lite låg (läs: nonexistent), så det finns egentligen bara ett alternativ: JOBBA SOM FAN fram till pensionen. Undrar hur doktorn menade när han sa att jag skulle börja gymma?! Närdå??


Jag var helt oförstående när det blev ett sådant ståhej när jag öppnade PonnyPrakt i fredags, men nu börjar det faktiskt klarna. När vi var nere i Borås så sprang jag på chefsredaktören för tidningen Häst Magazinet och efter ett litet kramkalas så frågade han hur det går med allt, PP, nya projektet, osv. Jag sa lite kort att jag ska lägga ner PP så småningom och det står visst på deras hemsida nu! Det förklarar ju en hel del.



Nu jonglerar jag fler bollar än vanligt igen men försöker samtidigt hålla huvudet ovanför vattenytan på fler sätt än ett. Går det så går det, annars skiter det sig kapitalt. Tiden får utvisa resultatet av mitt arbete men jag tänker iaf kämpa på. Just nu kan jag ärligt säga att det är superkul med PP och alla otaliga beställningar, något som jag verkligen inte hade räknat med. Däremot så är det tufft att hela tiden hålla lagret uppdaterat då sålda artiklar inte försvinner ur webshoppen per automatik, utan måste plockas bort manuellt.

Efter en heldag framför 2 st datorskärmar och med ögon som nästan gick i kors, så hoppade jag in i bilen och åkte ner till Folkärna där jag mötte en hel parad med foror (häst & vagn) på väg från Leksand till Globen. Vilken syn! 8 maffiga nordsvenskar kom gående längs med den becksvarta, snirklande vägen, med sina kuskarna som satt på sina vagnarna, klädda i pälsar från topp till tå! Det var lite som att träffa på tomten i mörkret!

Här möter de folket utanför Kupolen.


Just idag så var Dalahästen Timus inte med, men ni ska veta att han kommer visa upp sig i Globen och hans fina vita läderträns kommer ifrån... håll i er... PONNYPRAKT så klart! För den som inte är uppdaterad så är han målad av ingen mindre än gulliga och duktiga Linda Leander!
Ikväll slängde jag ihop en pumpapaj till middag (salt, inte söt). Jag blev riktigt nöjd faktiskt men ingen annan har smakat den hittills, men det betyder faktiskt att den VAR god. 100% av de som har smakat gillade ju den. Punkt!


Dags att jobba liiite, liiiite till....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar