Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

söndag 18 november 2012

Ve och förbannelse...

Vilken härlig söndag jag har haft! Helt underbar! Hela dagen har gått i mat, jobb och ljudbokens tecken. Inte helt fel, iaf fram till slutet...

Jag och Danai började dagen med att baka. Vi är lite trötta på de "gamla vanliga" sakerna, dvs brownies & morotskaka och jag bestämde mig för att vi skulle baka en gammaldags mjuk pepparkaka. Sagt och gjort och den blev supererb! Den smakade precis som den kaka jag minns att farmor brukade baka (förutom frosting dvs).

Vidare så kom jag på att jag ville laga lite härlig husmanskost och valde att göra en riktigt smarrig sjömansgryta med rotfrukter.


 Räckte det? Nix, jag var fortfarande baksugen och det regnade ju  där ute, så en stor ugnsplåt med focaccia med en massa feta, oliver och soltorkade tomater fick det också bli. Men, jag kom ju på mig själv... Focaccia till husmanskost var ju inte så lyckat, så då kokade jag min smarriga pumpasoppa till brödet också.



Sist men inte minst så gjorde jag lite rostade pumpakärnor när jag iaf hade ångan uppe. 

Medan jag lagade mat så hann jag faktiskt jobba ett antal timmar och dessutom lyssna på min fantastiska ljudbok Återvändaren! Det måste vara en av de mest bisarra och spännande ljudböcker jag lyssnat till på väldigt länge och jag kunde verkligen inte slita mig! Spännande, bisarr, sjuk och helt fantastisk, precis så som jag vill att böcker ska vara.

När jag var nära slutet på ljudboken och hade hjärtat i halsgropen, gissa vad som händer??? Boken slutar! Bara så där... UTAN LÖSNING!!! Jag surfade snabbt in på författarens hemsida och DET FINNS INTE ENS EN NÄSTA BOK!!! Det står på hemsidan att man kan fylla i ett frågeformulär om vad man tycker att nästa bok ska handla om, och man får 3 alternativ.... 

Jag vill att nästa Buthler & Öhrlund-bok ska vara

SKRIV FÄRDIGT BOKEN
 FÖRIHELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(och där förstörde de min dag!)
'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar