Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 16 november 2012

Veckan bara försvann... Svisch!

Nu har jag lite dåligt samvete som inte har uppdaterat öht den senaste tiden, men att säga att det har varit fullt upp är bara förnamnet.

I förrgår blev det en heldag i Vansbro och innan jag åkte så hade jag ingen större koll på var det låg. Nu vet jag och det är LÅNGT dit. Resan dit tog närmare 2,5 timma och samma tid hem. Lägg då till ett möte,en arbetslunch och ännu ett långt möte så kan ni snabbt lista ut hur den dagen bara liksom försvann! Som tur är så var det en oerhört intressant och givande dag och allt handlade om Ystolpen! Nu händer det saker vill jag lova!

Igår var det mitt andra företag som var på tapeten: dvs PonnyPrakt. Jag hade ju bestämt att ha en stor utförsäljning med början idag och hade inte haft tid att förbereda mig fram tills igår. Igår tog jag tjuren vid hornen och knallade ner till butiken kl 10:00 för att sätta igång. Klockan 17:00 ringde en kompis som skulle skjutsa mig till stan för att hämta hem bilen från service och DÅ kom jag på att jag hade missat lunch! Det fick bli en halv påse mandlar på väg in till stan... och sedan hem igen för att fortsätta. Klockan 04:00 gav jag mig och kröp ner i sängen med katterna, tämligen utmattad.

Idag var det dags att öppna butiken, och klockan 12:00 öppnades de virtuella portarna. Det var visst ganska många som var heta på gröten, för det tog inte mer än 10-15 minuter så var det ca 200 pers i butiken och servern hos webbhotellet höll på att krascha så de fick göra en nödlösning och stoppa alla bilder på hemsidan! Sedan dess har det bara strulat och strulat och nu står allt stilla och butiken ligger nere i väntan på att problemen ska lösas. Vissa kunder hann iaf göra beställningar, trots avsaknaden av bilder, och nu har jag redan en hel drös med beställningar som ska skickas iväg. SKOJ! Finns det inte något rim om att "...endast tomten är vaken"? Det är jag det, tomten (fast jag har fler rynkor)!



Jag kommer nog bli sittandes framför datorn ganska sent ikväll igen med en massa "finlir" så jag kommer nog inte vara pratbar imorgon fm om jag känner mig själv rätt. Tur att det inte är någon tävling denna helg heller.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar