Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 4 december 2012

Produktutveckling is a wonderful thing!

Det började med ett problem. Korridorer mellan hagar där det växte gräs som jag hade svårt att röja pga av att min gräsklippare inte funkade där och min lilla röjare var just precis det - liten.


Jag fick en idé om hur jag kunde lösa problemet, men det var inte mycket jag kunde göra med det. Till slut så klev min kompis Bodil in i bilden och hon instruerade sin sambo Tommy att göra en prototyp till mig. Det var min första prototyp, och en helt ny värld öppnade sig!

Nu visste jag verkligen inte hur jag skulle gå vidare med det hela, men fick ett superbra tips från min vän Janne att kontakta Almi. Almi? Aldrig hört talas om dem. Sagt och gjort och Almi köpte mig och min affärsidé med hull och hår.



Med bidrag från Almi kunde jag ta fram nya prototyper i plast och Almis stog för notan. Jag startade ett AB och saker och ting rullade på i snabb takt. Jag kom igenom ett nålsöga och hamnade på Företagsinkubatorn i Borlänge med helt outstanding hjälp i form av personlig coach, föreläsningar och hjälp av alla olika slag.





Nu har jag kommit så långt så jag ska förhoppningsvis snart beställa ett verktyg från Kina som ska användas vid tillverkningen av stolparna. Jag har en tidsplan och ett mål, och jobbar just nu på vissa detaljer som t.ex. finansiering. Nja, de är kanske inte precis detaljer!
Vi får se om det håller, men med min coach som är en helt suverän och inspirerande kvinna, så tror jag faktiskt det!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar