Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 3 december 2012

Globen - Dag #2 och hemöver

Nog blev det en härligt lat förmiddag idag (igår, dvs söndag) och det är kanske inte så konstigt att jag är lite snurrig....

Showen på Globen var praktfull och det var fantastiskt att se allt, men mest minnesvärt var nog... tja... Vad av allt? Lilla mini-shettisen som var utklädd till lejon och som passagade och hoppade genom ringar?

De franska "Les Fils du Vent" eller på svenska "vindens söner" som hoppade av och på hästarna baklänges, framlänges och krånglade sig även ner under magen på vilt galopperande kusar?


 "4-in hand" som är en körtävling med 4 hästar framför vagnen och som dundrar fram i svindlande hastigheter så att adrenalinet sprutar (på mig alltså) och som lyckas klämma sig mellan stora lådor och små koner med tennisbollar uppepå som inte får trilla av?


Ja, det var mycket att se och nu har vi bestämt att nästa år så beställer vi bästaste platserna direkt när de släpps, för vi vill se mer! Dessutom så såg jag inte en enda islänning och det måste jag tycka är ganska bra. Vette katten hur det kommer sig att de har tagit en så stor plats på Globen de senaste åren. Jag har absolut inget emot islänningar, tvärtom. Jag har bara aldrig riktigt förstått poängen med en massa, massa islänningsnummer på Stockholm Horse Show. Sorry!
Linda Leander och Dalahästen Timus, det är SVENSKT!

Mässan på Globen var en stor besvikelse, som vanligt. Denna gång så hade det flyttats till Hovet för att det alltid är så fruktansvärt trångt i Annexet. Jo jag tackar jag. Lika jävligt om inte ännu värre. BLÄH!

Vi smet iaf iväg efter kändishoppning där 2 ekipage faktiskt hoppade hela banan... i damsadel! Hahaha! .

Hemresan gick väl tämligen bra förutom att lilla grekiska BMWn inte orkade stå emot den arktiska kylan och blev inte särskilt varm. Det höll mig iaf vaken. Strax innan Heby blev jag ännu piggare när det hoppade upp en hare framför bilen och jag vågade varken bromsa eller vrida på ratten. SMACK! Ja, han led ju iaf inte. Förlåt farbror Skutt..

När vi sent om sides kom hem var klockan 00:30 och kvicksilvret hade nått drygt -19 grader utomhus och +16 grader inomhus. BRRR!!! Nu eldar jag.... och eldar... och eldar. Blir en sen natt igen så morgondagen kommer bli tuff minst sagt.

 Så går det när man unnar sig lite ledigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar