Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

söndag 2 december 2012

Globen - Dag #1

Förvisso är det lördag (eller det var det iaf när jag vaknade imorse), men det innebär inte att jag får ligga på sofflocket och käka praliner en dag som denna. Nä, nu är det fullt ös medvetslös med paket som ska hinna fram innan tomten så det är bara att kämpa på!

Jag satte full sprulle redan innan frukost imorse och jobbade på non-stop fram tills efter lunch. DÅ kom jag på att jag faktiskt hade missat både frulle och lunch, så en panpizza med "hot sauce" och en Red Bull fick det bli i all hast. Sedan ner till stallet, luncha, mocka, fixa mat, göra iordning frukost blah, blah, blah och då var det äntligen dags att slänga mig i duschen och åka till Stockholm och Globen med Danai. Vi kom iväg på tok för sent, men för en gångs skull hade jag titta fel på biljetten på "rätt sätt". Trodde att showen började 17:00 men den började 19:00 så vi var 1 hr för tidiga, isf 1 hr försenade! Haha! Hann ju med mässan också och storshoppade. 14 par strumpor för 100:- fick  följa med hem.

När vi vandrade runt på mässan så dök det upp 2 fnittrande tjejer som sa "Hej Danai! Aåååhh va duktig du är! Du är bara så bäst! Älskar din blogg! Guuud va snyggt du rider..." och lite annat smått och gott. Fans. What can I say. ;-)

Dagens höjdpunkt för mig var iaf att få se Malin B-J hoppa Baltimore (och för den som inte redan visste det så är det våran Hampus pappa). Vilken spänst och vilken teknik... och vacker så det dunkade lite extra i hjärtregionen. Ojoj! Imorgon ska jag filma honom så att jag kan njuta igen och igen...

Imorgon har jag en tvättäkta sovmorgon som kommer att slå alla andra sovmorgnar med hästlängder! Inga katter, inga hundar eller hästar, och inget jobb. Absolut ingenting överhuvudtaget förrän kl 17:00 när showen börjar (för mig). Danai fick en "sista minuten" biljett till morgonens morgonshow så hon far iväg innan 9:00 från lägenheten tillsammans med Filip som våldgästar här hos oss och sedan kan jag helt sonika vända mig om och somna om. MUMS!

Nu ska jag krypa ner i sängen och drömma om Baltimore och en liten shettis utklädd till lejon som gör piaff, passage och hoppar genom ringar.

ZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz........................

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar