Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 15 februari 2012

Effektivitet på hög nivå

Förutom en fika med min kära dotter på em idag, så har det snurrat på som tusan och jag har känt mig som en virvelvind hela dagen! Inte en endaste stund slöandes framför datorn, utan alla dagens minuter och timmar har tagits tillvara på bästa sätt. OK, jag erkänner *rodnar*... jag har faktiskt hunnit med att slänga in några väl valda ord på W4 .... och just nu leder jag alla mina 5 motståndare! ;-) Lite kul måste man ju få ha medan man jobbar! 

Släpet är lastat med mat och dryck, paket är utskickade till mina kunder, tvätten är tvättat och upphängd eller tumlad, listorna inför morgondagen fylls på efterhand... Tja, allt det där som jag alltid gör innan ett meeting. Det finns endast 2 små orosmoln på himlen och det första och största är morgondagens väder. Enl SMHI så blir det snö både här och i Örebro imorgon mitt på dagen (orkade inte kolla alla städer vi passerar på vägen ner). Hoppas, hoppas att det inte blir mer än lite snöflingor i luften!

Det andra lilla, lilla orosmolnet är att Marcelos ska vara home alone lördag och söndag och ansvara för hus, hem och hundar. Vi har haft några små incidenter tidigare, men jag hoppas att det inte kommer blir några problem. 15-åringar har visst en tendens att förlora sig i sin dator/TV-värld och glömma allt annat. Men numera vet jag iaf med bestämdhet att brandlarmet funkar sedan Marcelos eldade i kakelugnen för lite mysfaktor, dock utan att öppna spjället.

Denna helg är en helg då hästarna ska kvala till det ena eller det andra, så Danai har inga planer på att göra något annat än prydliga rundor med så få fel som möjligt. Att vinna klasser är inte med i beräkningen, så förvänta er inget sådant just denna gång, mer sånt längre fram. Iof så kan prydliga rundor räcka en bra bit på vägen, men vinster & placeringar är inte målet denna helg. Detta blir Danais riktiga storhäst debut dessutom och det ska bli oerhört spännande att se hur det går. Jag står, som alltid, bakom videokameran så jag slipper se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar