Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 14 februari 2012

Tänka sig att jag är moder till en 17-åring! Det känns faktiskt lite märkligt, men så är fallet varje år när Danai fyller. Jag känner mig ung och oförstörd och snart är mina barn ikapp mig rent åldersmässigt! SKUMT! Gårdagen var iaf en succé matmässigt och vi började med eftermiddagsfika och smarrig jordgubbstårta. Sedan blev det rådjurssadel, hasselbackspotatis, grekisk sallad och min supersås som är så god så man skulle vilja ha en hel sopptallrik full! Avslutningsvis blev det Creme Brulé eller Creme Karamellé som vi kallar det. Allt detta givetvis beställt av födelsedagsbarnet själv. Mormor och morfar bjöd dessutom på härliga viner - mycket uppskattat! <3

På torsdag styr vi kofångaren söderöver och det är inte nästgårds precis. HUA! Årets första meeting blir nere i Vetlanda och det är väl 40-45 mil dit tror jag. Jag har så mycket att göra innan dess att jag känner att det kommer bli mycket tajt om tid för att hinna med allt. Tack o lov så kom super-Janne hit idag och bytte kontakten på släpet som jag hade lyckats ha sönder. Åh va skönt att slippa 2 turer till Borlänge!

Beträffande tävlingen i helgen så hade vi anmält Tango och Pepsi, men det har vi ändrat på i sista minuten. Eftersom Danai har fyllt 17 iår så får hon inte längre tävla ponny internationellt (det är bara i Svealand som man får tävla ponny tills det året man fyller 18). Det är liksom kört. Nu råkar det vara så att det finns en internationell tävling på Grevagården i månadsskiftet mars/april och då kan hon tävla som junior på häst! För att få anmäla måste ekipaget däremot vara kvalat att tävla 1,30. Hoppsan! Då blev det lite brådis helt plötsligt!!! Internationella tävlingar IS DA SHIT!

....Och så var det vattnet i min lilla by... *suck*
Idag skulle de efterlängtade reservdelarna ha kommit från Holland/Tyskland, men vette katten om de kom eller om problemet är avhjälpt. Vattnet sattes på idag, så som alla dagar, kl 17:00. Imorgon lär jag bli varse... om det stängs av igen kl 08:00! Vilken lyx! Tänk att gå på toa och spola!!! Wiiiii!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar