Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 24 februari 2012

Mitt samvete

Jag undrar om det är fler som har lika dåligt samvete som jag har. Det verkar som om mitt dåliga samvete är en stor del av min vardag.

  • Jag har dåligt samvete för att mina kära vovvar ser lite vanvårdade ut, men tovor i pälsarna och långa klor
  • Jag har dåligt samvete för att huset ser ut som ett bombnerslag och jag verkar aldrig hinna ifatt. När en del är städad så har en annan del hunnit bli kaotisk.
  • Jag har dåligt samvete för att jag har 2 st unghästar som är helt otränade och orörda. De borde vid det här laget vara betydligt mer än "grimmvana" faktiskt
  • Jag har dåligt samvete för att jag ligger efter med jobbet och har massor med obesvarade email i inkorgen
  • Jag har dåligt samvete för att min lilla familj är så rörig så vi oftast inte hinner äta middag tillsammans utan var och en äter när det passar
  • Jag har dåligt samvete för att jag inte har tillräckligt med ork att jobba så många timmar som jag borde och allt blir lite lidande, men mest min ekonomi och min stora gård
Listan kan göras oändlig, men jag kämpar på och det kommer säkert bli skitbra så småningom!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar