Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

torsdag 9 februari 2012

Ringar på vattnet

Om du inte vill höra om mig och mina vattenproblem så rekomenderar jag att du snabbspolar fram till någon gång i mitten på nästa vecka, för just nu så cirkulerar mycket kring vattnet, eller snarare avsaknadet av vatten.

Igår gjorde jag och Anna en heroisk insatts och fyllde allt med vatten som jag skrev igår. Imorse blev jag ganska paff när ingen av hästarna hade druckit av vattenet i boxarna. Nu börjar jag bli riktigt nervös! Som bekant så kan man leda en häst till vatten, men inte tvinga den att dricka. Jag har hästar i stallet som är oerhört värdefulla och nu riskerar jag att de får kolik eller värre om de inte får i sig tillräckligt med vätska! Tja, egentligen är det skitsamma om de är väredfulla eller inte, kolik är smärtsamt och kan leda till döden.

Life goes on och vi får nu leva med att ha vatten endast 07:00-08:00 och 17:00-20:00.


Ytterligare en liten ring på vattnet är att jag tror att jag ska låta bli att fylla vattensäckarna riktigt så fulla. 80 liter vatten i en skottkärra med punka knäckte min stackars kropp känner jag ikväll.

Gammal kärring är vad jag är!

TUR att min kära vän Sussi var här igår/idag och höjde humöret och energinivån! Jäklar vad vi har varit duktiga! TACK KOMPIS!!!! <3

2 kommentarer:

  1. Paulina Wennerlund11 februari 2012 kl. 10:15

    Suck...

    SvaraRadera
  2. Jävla gnällkärringar ni får väl smälta snö,hur fan klarade sig djuren innan då

    SvaraRadera