Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

lördag 11 februari 2012

Vattenkriget är över - 1:0 till hästägarna!

Somliga straffas här och nu heter det visst och nu har jag ställt till det tydligen. Jaja, bättre att ta det nu på momangen och få det överstökat och sedan så kan jag få njuta av "livet efter detta" i frid och fröjd.

Jag har konkat och burit 10 l hinkar och 20 l dunkar med vatten, skjusat tunga skottkärror med punktering fyllda med 80 liters påsar med H2O, och nu kommer då efterföljden: Ryggskott! Äsch, det löser sig (sa gumman som sket i vasken - och jag antar och hoppas att hon hade ordentligt med rinnande vatten i kökskran)!

Just nu är det lite problematiskt eftersom jag varken kan sitta, stå eller ligga utan att knivar vrids om i ryggen, men jag dör inte. Varken idag eller imorgon. Jag kommer finnas här ett bra tag framöver och som alltid så kommer jag att kämpa på. When the going gets tough, the tough get going. Det är ju bara att bita ihop. Undrar om våran kära idrottsmassör Lennart E kan göra något åt ryggskott? Kanske ska ringa på måndag, men näää.... Kan själv!

Dagens händelser? Jag orkar inte dra hela händelseförloppet, men det viktigaste är att vi har nu fått tillgång till vatten nattetid (men det är TOP SECRET) och det löser så många problem för oss hästägare. Hur det gick till är en annan historia, men den drar jag inte ikväll. Det enda som är anmärkningsvärt är ett samtal jag fick från en dam ikväll, gift med en av karlarna som jag pratade med igår och som jag slängde på luren i örat på! Hon verkade tycka att jag skulle be om ursäkt till "någon/några" men jag förstod givetvis varken varför eller till vem och hon ville inte specificera. Det finns inte på världskartan enl mig så jagt lät det bero.

Imorgon, imorgon, imorgon har jag sovmorgon TROTS tävling. Jag har inte haft särskilt mycket hjälp med varken utsläpp eller insläpp den senaste tiden då Danai har haft annat för sig och jag varit tämligen stressad av alla dessa vattenturer, så det här är GULD värt! Hoppas kroppen vill vila....

Vatten hit och vatten dit. Vatten är något man tidigare har tagit förgivet men inte nu. Funderar starkt på att borra egen brunn i sommar så slipper jag eländet! Det löjliga är att jag dessutom faktiskt HAR en egen brunn i "Rucklet" (mitt 3e stall). Tål att tänkas på....


Nu ska jag kurera mig med liniment och ett glas vin.
Ha det BÄST kära vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar