Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

lördag 18 februari 2012

Vetlanda - Dag #2

Det här känns helt overkligt och sådant som man bara drömmer om, men inte får uppleva i verkligheten. Vi hade 2 mål denna helg och det var verkligen lite som önskedrömmar:
#1: En felfri MsvA (1,30) med Tango så att Danai kvalar till SM.
#2: 2 felfria 1,20 med Lill-Babs så att Danai kvalar till 1,30 och därmed får anmäla sitt intresse för Baltic Cup på Grevagården. Sedan får Ridsportsförbundet givetvis bestämma om hon ska represtera Sverige eller inte.

Idag har båda drömmarna slagit in och allt är klappat o klart och leendet på mina läppar är svårt att hålla i styr! Jag är mäkta stolt över min "lilla" dotter som har tagit sig hit mer eller mindre på egen hand. Fy tusan vad jag är tacksam till Danais supertränare: Sussi Widner och Ulle Skönnemark. Vilket underbart team Danai har! Vi ska dessutom inte glömma Anders C, hennes metala tränare som är guld värd och har hjälpt och stärkt henne enormt mycket och Lennart Englund som är hennes idrottsmassör och som är hur viktig som helst för hennes kropp!

Nu ni, får ni se vad jag såg idag... Vi börjar med Lill-Babs. Det här är allstå ANDRA gången som Danai hoppar en bana på henne och ribban ligger på 1,25 och nationellt dessutom! Danai har inte ens tränat på banhoppning med henne och vi har inte haft henne mer än några månader.  Förvisso är det en jätteduktig häst, men det gäller att piloten är med, annars lär det inte blit något alls!

Danai & Lill-Babs hoppar 1,25

Sedan var det MsvA (1,30) med Tango och Danai vann ju klassen på årets sista tävling pår  Grevagården och där satte hon dessutom sin första nolla ever på den här höjden! Idag var det MsvA igen och JAG var lite nervös. Danai gick in som #2 i klassen, satte en klockren nolla och ledde klassen tills dess att sista ryttaren gick in.... Våran polare Filip Ågren! Tror ni inte att grabben går in och nollar och slår  Danais tid? Jooo! Tur att vi älskar Filip, annars kunde man ha blivit förbannad! Hahaha!!!

Tangobango hoppar MsvA

NU ÄR DANAI & TANGO KVALAD TILL SM 2012
PÅ ÅRSTA RUNSTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Totalt sett så har Danai uppfyllt alla mål för helgen och med råge!
Fy faaaan va stolt jag är!



2 kommentarer: