Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 20 februari 2012

Vetlanda - Dag #3

Idag var det ytterligare en felfri runda med Lill-Babs i 1,20! Danai har liksom bara radat upp nolla efter nolla. Sensationellt helt enkelt! Det blev dessutom en 4e plats och der är inte fy skam när man inte ens är ute efter placering, endast fina rundor, men dubbellnolla räcker långt!


TangoPango var något überpigg idag i 1,30 och 2 bommar ville inte ligga kvar i skollorna men det är sånt som händer med en ponny som är på hugget så som Tango var idag.


Klockan hann bli 15;00 innan vi rullade iväg från tävlingsplatsen och vi började med ett besök på McD för blodsockret hade hamnat någonstans vid fotknölarna! Efter bara några mil så började det snöa, och rejält dessutom. Vägbanan var som en ishockeyrink och verkligen snorhal och hela mitt stora ekipage for runt både hit och dit! Jag (och de flesta andra) kröp fram i snigeltakt och jag insåg att det här inte skulle funka. Adrenalinet sprutade ta mig tusan så det sjung i öronen... Jag ringde min kompis Cilla och vi bestämde att vi skulle ta oss så långt som till Finspång, och där hade Cilla ordnat stallplats åt hästarna och Nicke lagade middag middag och vi fick duscha och boa in oss i deras gästbostad. Guuud så skönt!
Tango som tycker att hon hade hamnat i himlen -  En hel box full med MAT (dvs halm)!

Tyvärr så är det så att jag är Catrine och ingen annan smidig typ med turen i fickan och när jag körde in på Cilla och Nickes gårdsplan så lyckades jag träffa ett brunnslock som jag inte ens hade sett. Vem som helst, förutom just Catrine skulle kanske ha rispat en fälg, men JAG lyckades minnsann grejja en punka på släpet. Fan, fan, fan!

Jaja, vi fick iaf chansen att åka till stallet och se den berömda "Kattungen" - en häftig IC-hingst som hunnit bli 2 år och är en kopia av sin pappa Joker och dessutom min egna personliga favorit - hårbollen Sullivan. Att Nicke hade lagat en utsökt middag kan man ju heller inte klaga på. TACK kära vänner!

Imorgon tar vi resten av resan hemåt. Vilken TUR jag har som har så bra hjälp i stallet hemma så det inte blir panik när sånt här händer! Känner mig väldigt lyckligt lottad!!!!! TACK STALLTJÄNSTEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar