Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

måndag 20 februari 2012

Vetlanda ---> Hede : 25 timmar!

Idag åkte vi de sista milen hem från tävlingsplatsen, dvs Finspång --> Hede och det tog lite tid men vi skyndade långsamt. Vi hann faktiskt även med en snabblunch i Västerås med min far och det var en liten bonus på den långa resan hem. Tack för lunchen Far, det var nog den första gången i mitt liv som jag sett dig äta en hamburgare! :-D

När vi kom till Sala så fick vi höra att vägen över Saladamm var urusel och valde att vända tillbaka lite och åka RV 70 över Avesta och sedan 68:an hemåt. Längre, men säkrare. Vad gör man inte när man har så dyrbar balast!

Vi rullade in på stallplan när klockan var ca 16:45, umgefär 25 timmar efter att ha lämnat Vetlanda!

Säga vad man vill, men jag älskar faktiskt vårat stora otympliga släp trots alla problem och speciallösningar. Tror jag säljer gården och bor i släpet framöver!

Jag har ett kanonbra kök men micro/ugn, kylskåp, Soda Stream, diskbänk, äggkokare, brödrost, sanwichgrill mm. Allt jag kan tänkas behöva för att trolla fram en utsökt måltid!
Vi har en mysig matsal med soffa/bord där vi kan sitta och äta, titta på TV, Danai kan plugga eller blogga och vi kan följa tävlingen via www.equipe.nu och våra datorer. Det är varmt och skönt, ombonat och mysigt.

Vi har våran dusch och toalett, vilket jag är särkilt nöjd med. Hur kul är det att vakna, slänga på sig kläder och knalla iväg i vinterkylan för att uppsöka en offentlig WC? NOT!

Sedan har vi våran säng. Den är inte så himla stor, men vi får enkelt plats och sover så gott, så gott. Vad mer kan man önska om man inte har C-kort och några miljoner på banken för att köpa en hel lastbil? Nää, det här är verkligen prima!


Just nu har vi ett litet elhaveri på släpet, men jag har en liiiiten misstanke om var felet befinner sig och ska se om uppfinnar-Jocke (Janne) kan hjälpa mig. Hans superbraiga ljusramp hjälpte oss iaf komma hem från Vetlanda. Kolla alla sladdar hit och dit, och jag har nu upptäckt att buntband är en modernare form av balsnöre och numera så övergår vi till buntband & silvertejp för att laga precis ALLT!

Nu har vi några dagar på oss innan nästa tävling... på SÖNDAG! Men då är det bara en dag och i Avesta. Gud så skönt, rena rama semestern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar