Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

onsdag 11 november 2015

So many choices

Allt är nerrivet i Flaxan: tapeter, väggar, golv, dörrar, osv. och om några veckor ska det börja jobbas åt andra hållet, dvs bygga. Detta innebär ju att jag ska så smått börja fundera på färger, design, utrustning och allt annat mellan himmel och jord. Det enda jag vet säkert är att det ska vara ljust som tusan och att golven i mitt sovrum och gästrum ska vara gråa. Punkt.

Av förekommen anledning knallade jag förbi Colorama för några dagar sedan. Jag tänkte att det vore kul att börja fundera på tapeter, wc-inredning och allt det som hör till. Blev jag något klokare? Nej, inte ett jädra dugg! Är det verkligen nödvändigt att ha ett sortiment på 1,000 och åter 1,000 olika tapeter?!


Det var länge sedan jag hade det tvivelaktiga nöjet att besöka butiken, och herregud va stort det har blivit sedan sist! Efter att ha vandrat runt planlöst i 15-20 minuter, så valde jag att byta avdelning och ta mig över till andra sidan lokalen och kika på våtrumstapeter. Iof så var inte utbudet lika stort, men inte heller så inspirerande.

Last but not least, så bläddrade jag i några kataloger med WC-stolar, handfat och duschkabiner. Alla WC-stolar t.ex. ser ju ungefär likadana ut, men har en massa olikheter som jag inte ens fattar. 

WC-stol med hel cisternkåpa för enklare rengöring, och fri från kondens. Fresh WC som standard, vilket ger doft och underlättar rengöring genom en doseringstablett som stoppas i via spolknappen. Inbyggt S-lås. Mjuksits ingår. Spolknapp 4/2-litersspolning. Sitthöjd utan sits 42 cm. Modellen finns även i en variant utan skruvhål för att kunna limmas/silikoneras istället för att skruvas fast.

Totalt uppgiven och mer förvirrad än någonsin, rafsade jag åt mig en tjock bunt broschyrer och kataloger och bestämde mig för att skjuta problemet på framtiden. 


Nu vet jag fortfarande inte vad jag ska ha, men inser att jag får ta hjälp från antingen någon familjemedlem eller kompis. Fixar det inte själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar