Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

torsdag 5 november 2015

Spontanitet när den är som bäst!

Dra mig baklänges va jobbigt det är att vara ledig! Mina dagar är så otroligt fyllda med div olika projekt så jag undrar hur jag någonsin har hunnit jobba 8-17?! Faktum är att jag börjar jobba dessa tider igen på måndag, så det gäller att hinna med allt som jag ska hinna med under dessa sista lediga dagar.
Idag är en alldeles speciell dag faktiskt och jag har gjort något väldigt spontant, men som jag har klurat på i ca 6 månader.
Jag har åkt runt till några bilfirmor och kollat på bilar, bl.a. Volvo. Jag har knallat in och förklarat vad jag behöver: privatleasing, automat, 4-hjulsdrift, tonade rutor bak och bra utrymme för Icci. På Bilia hamnade vi på en månadskostnad på 5,500-5,700. Nja..... Kändes lite väl saftigt.
När jag gick in på Bilmetro med min önskelista så säger säljaren att han har en bil till mig. En Golf. Va? Trodde jag hade hört fel eller att han inte hade lyssnat på min lilla önskelista, men jo, det FANNS faktiskt en bil som hade allt jag ville ha och mycket, mycket mer!
Så jag sa OK, jag tar en sådan. Hehe, han blev visst lite paff. Det brukar kanske vara svårare att övertyga en kund, men jag slog till!
Det blev alltså en Golf Alltrack 1,8 TSI, extra allt, inklusive lädersäten! Om några dagar hoppas jag att jag får besked om när den levereras. Jag valde en färg som heter Tungsten Silver och är som en silvermetallic med en släng av guld.

Hur ska jag toppa den här dagen imorgon? Kan bli svårt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar