Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 27 november 2012

16 & 81!!!!

Oj va tiden rinner iväg och idag är det en STOR dag! Idag fyller både Marcelos och min far år! När jag var gravid med Marcelos så var det redan bestämt långt innan att det skulle bli kejsarsnitt. Danai blev förlöst med kejsarsnitt och om nästa barn är inom 2 års tid så blir det kejsarsnitt per automatik i Griechenland. Sagt och gjort!

För 16 år sedan fick jag själv välja vilken dag min son skulle födas på.  Den ena dagen var det min namnsdag (vilket är jättestort i Grekland) därefter var det barnens fars namnsdag, dagen DÄREFTER så fyllde min far  år. Saken var given! Ett barnbarn (och dessutom det första barnbarnet av maskulint kön) född på 65-årdagen! Inga fler födelsedagspresenter att köpa 1996 vill jag lova!

På morgonen den 27e november 1996, klättrade jag upp i min stora 4-hjulsdrivna jeep och körde in  till BB. Det enda jag hade med mig var lite kläder till mig, lite kläder till Marcelos och en helvetes massa kryddor! Jag kan faktiskt leva på vatten och bröd, så länge jag får krydda det med lite salt, citronpeppar, vitlök, cayenne och chili!

Marcelos föddes och Moffis (min far) behövde inga fler presenter!!! It's the present that keeps on giving!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar