Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 23 november 2012

Lastgammal, de ä ja de

Jag känner mig verkligen lastgammal, för jag fattar inte grejen! Hur kan 3 killar bli "världens bästa DJ-grupp"?


För mig är en DJ någon som spelar andras musik på en fest eller ett disco, dvs en disc jockey. De här killarna har en massa superhits, men spelar inga instrument (så vitt jag vet) och de sjunger inte. De har visst producerat en hel del låtar som andra artister har sjungit/spelat in men namnen på artisterna är tydligen oväsentligt i sammanhanget. Skumt. De har dessutom blivit rika som troll på kuppen, så det är bara att gratulera. Om man tittar på youtube så hittar man en massa  filmer och vissa är "live". Det betyder INTE att musikern spelar live musik, utan bara att det står och spelar låtar framför folk, massor med folk! "Live" spelning, någonstans i världen. Men, men den absolut bästa och mest påkostade filmen måste väl ändå vara Absolut Vodkas reklamfilm, eller?

Första gången jag överhuvudtaget hörde talas om den här "gruppen" var inte alls länge sedan när jag tittade på ett avsnitt av Hollywoodfruar. Tänk vilket lärorikt program det är.

Det finns en annan grabb som tydligen är superkändis han med. Det är en 23-årig Stockholmspöjk vid namn Tim Bergling och han är också mångmiljonär. De flesta vet inte vem Tim Bergling är, men Avicii är visst ett namn som är världskänt. Han är också DJ.



Det här är en RIKTIG Disc Jockey enligt mig, en grabb som leker med 2 st vinylskivor !!!


Skumt som tusan att en DJ kan bli världskändis och mångmiljonär. Mycket, mycket skumt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar