Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 2 november 2012

Borås Dag 1 & 2

Hej hopp i galopp, igår blev det visst ingen uppdatering. Det var heller ingen hoppning och på kvällen blev det lite festligheter... :-P

Det var meningen att Danai skulle hoppa en warm-up klass i LA igår, men i samråd med tränare så bestämdes det att spara på krutet till det som betyder något, dvs SM. Sagt o gjort.

Idag däremot så började tävlingen på allvar med första SM-kvalet och det gick i MsvB (dvs 1,20). Bedömningen i alla 3 kval är A, vilket betyder clear round. Man tar med sig sina fel från kval till kval så det gäller att samla så få fel som möjligt.


Det är bara 15 D-ponnyer med i år, men det är verkligen la creme de la creme som är här vill jag lova. Danai och Tango var felfria och gjorde en fantastiskt fin runda.

Film från dagens SM-kval

Nu regnar det rejält igen och de låter som någon spelar trummor på plåtburken vi bor i. TUR att Tango har fått en innebox då hennes box i tältstallen svämmade över totalt. Hon hade behövt både simfötter och snorkel där...

Imorgon höjs ribban till MsvA (1,30) och det är dessutom stilbedömning av Pether Markne. Ska bli intressant att höra vad han tycker om Danai och Tango, men om han inte tycker som jag så är han givetvis en urusel stildomare. Jag ska föreviga det hela med kameran (som alltid).

Nu ska jag och Danai njuta av en tidig kväll!
 
Natti Tårta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar