Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

söndag 4 november 2012

Borås Dag 3

Då var det en ny dag med nya utmaningar.

Vad gjorde jag idag då? Jag börjde med att bädda undan våran säng, servera oss en rejäl frukost...och den är alltid riktigt STOOOOR - rostat bröd med div pålägg, kokta ägg, yoghurt med muesli och lite annat smått och gott. Sedan gäller det att skaka mattor, sopa, diska och se till att vårat lilla boende ser mysigt och välkomnande ut. Tända ljus på bordet och allt. Det är liksom så jag börjar varje dag. Jag sköter markservicen till punkt och pricka och tro mig, det går inte att rucka på dessa dessa detaljer!

Markservicen när man är ute på en 3- eller 4-dagars tävling låter kanske inte så viktig, men tro mig ... det är superviktigt och jag tar min uppgift på största, största allvar.

Idag var det en lång väntan på första starten. Klassen började inte förrän kl 16:00 och då var det massor med B-ponnyer och C-ponnyer innan det var våran tur.

Banan som Lindelöw byggde idag var precis samma som han byggde i Billdal förra helgen och då var det en Grand Prix bana för seniorer! Inte heeelt enkel kan man ju lungt säga. Jaja, Danai och Tango gick in och hoppade och fick ett ner (4 fel), men va faan, det är ju helt fantastiskt!!! Superhöga stilpoäng dessutom... Hör vad Pether Markne har att säga:

Film på Danai & Tango: SM-kval #2

Imorgon är det final. Det är inomhus-SM final 2012 för ponny och det är första gången för både Tango och Danai! ALLT kan hända och jag känner en viss knut i magen.... Oavsett vad som händer så kan jag bara konstatera att detta ekipage har kommit sååå långt tillsammans. Tänk att Tango var ridskoleponny för några år sedan....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar