Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

tisdag 6 november 2012

Landat!

Idag är jag bakfull - igen! Och igen så har det inte med alkoholhaltiga drycker att göra, utan snarare trötthet och sömnbrist. Jag slocknade någon gång efter 04:00 och vaknade ganska tidigt imorse... men somnade om igen och igen. Caddy-katten låg kurrandes ljudligt på min arm hela natten och varje gång jag rörde en fena så kurrade han ÄNNU ljudligare, som om han försökte förklara för mig att "nej matte, nu har du varit borta toklänge igen, nu ligger du plats i sängen!" Jag lydde! En arg siames är inget att leka med...


Hela dagen idag har jag gått omkring med en blandning av trötthet och glädjeyra i kroppen. Vänner & familj har ringt, reportrar har ringt, smsen har plingat i mobilen ideligen. Jag har inte utfört mycket vettigt och då blir det dubbelt upp imorgon, det vet jag givetvis men sånt är livet.

Klicka här för en film på hela finalen!

Jag är verkligen tacksam för att så många vänner har gratulerat både mig och Danai över Danais prestation och jag tror att iaf vissa förstår att Danai är nog faktiskt lika glad för sin bronsmedalj som om hon hade vunnit guld. Det var så otippat från våran sida. Det som verkligen tar skruv är ändå att sååå många har sagt och skrivit att "hon verkligen är värd det" och det är hon, 1,000 ggr om! Äntligen, äntligen höll det hela vägen när det gäller! Så många timmars jobb, kärlek, vånda, $$$, slit och planering gav resultat. Big time!

Tango, våran princessa, vad händer nu? Kassako kanske ni tror? Haha, då känner ni inte min dotter. Nej, Danai fyller 18 nästa år och får rida ponny även 2013 och kommer fortsätta med det, samtidigt som hon rider häst. Till våren tar hon studenten och sedan är det universitet som gäller, så varför byta bana nu? Vem vet hur det kommer se ut i höst. Lilla Tango som startade sin karriär som ridskoleponny i Värmland, inköpt för 10,000 riksdaler till verksamheten i Kil, har blivit något alldeles utöver det vanliga och kommer stanna kvar på Klarsgården ett tag till! Vi har iaf förvaltat henne väl så att säga.


Imorgon vänter en sjuhelvetes massa jobb och jag ska klämma in 4-5 arbetsdagar på ett dygn. Det är bara att bita ihop och jobba för att tjäna lite stålar.

Sov gott och dröm sött, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar