Klarsgården

Klarsgården
Min underbara gård

fredag 9 november 2012

Noll koll

Igår åkte jag och Sussi till Åland för andra gången (note to self: Jag bara måste kolla på några avsnitt av serien Färjan som jag hittills aldrig sett).

När vi skulle kliva på bussen i Avesta, laddade till tänderna med kylda cider mm, möttes vi av denna syn...

Tro ni det avskräckte? Nänänä, varken oss eller någon annan!

Väl framme så fick vi vänta några timmar innan påstigning på Cinderella men sedan var det fullt ös medvetslös!

Vi började med en drink i baren. Jag ville ha en Gin Tonic och Sussi skulle bjuda. Hon gick fram till baren och bad om en Gin Tonic. "En G T?" frågade bartendern. Nej, ingen geting, förklarade Sussi, en GIN TONIC. Hahaha!!!

Efter en rejäl middag så hörde jag några diskutera att Körberg och gänget var någonstans på båten. Jag spetsade öronen, men uppfattade inte så mycket, enbart namnet "Körberg". Traskade tillbaka till Sussi och berättade vad jag hade hört och efter att ha letat upp ett kryssningsprogram i receptionen så upptäckte vi att, jo minsann, Tommy Körberg, Mats Ronander och Mikael Rickfors inte bara var ombord, utan hade SHOW på kvällen! Vilken kolla vi hade!!

Efter middagen så såg vi till att vara ute i god tid (tja, vi var ju faktiskt i princip FÖRST in när de öppnade portarna till Fun Club) och lyckades placera oss på första parkett! Några drinkar, lite skratt, några danser och sedan var det showernas show! Här är ett litet smakprov (om länken funkar dvs) ;-)

När Tommy Körberg sjöng en av sina stora hits så dansade jag 1-2 meter från hans näsa och kände tonerna vibrera från högtalarna, rakt in i kroppen. Mäktigt!

Lite mer dans, lite fler drinkar och Zzzzzzz....

Efter dagens enorma frukostbuffé så hamnade vi på puben och lyssnade på en superduktig trubadur. Snacka om att han fick stället gunga! Efter några Creedence Clearwater Revival låtar så var det fullt ös trots att klockan bara var 12:00.


Shopping, lite autografer från stjärnorna och sedan var det dags att packa inför avstigning.


När vi skulle kliva av så stötte vi ihop med Tommy Körberg och hans entourage och jag stoppade mobilen i handen på Sussi, pekade mot kamerafuntionen och frågade Tommy snällt om inte han skulle kunna ställa upp på ett foto. "Look at the birdie, Tommy" sa jag... men näää...


Sedan var det bara hemresan kvar.... Gääääsp! (resten av resan är faktiskt helt censurerad!).

Stockholm by night
Nu laddar jag inför en totalt fullsmockad helg med Öppet Hus i butiken imorgon (som jag absolut inte är redo för) och en heldags konferens på söndag som börjar redan klockan 08:30 i Säter!

Vem fan kommer på tanken att börja en söndagskonferens
med frukostbuffé kl 08:30, Sussi???!! URK!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar